Een blik op recente verslagen in Ysis

Een blik op de nieuwe functionaliteit ā€˜recente verslagenā€™ in Ysis

We voegen continu nieuwe functionaliteiten en verbeteringen toe aan Ysis. Zo nu en dan komt er een nieuwe functionaliteit bij die wat extra aandacht verdient en onze nieuwe pagina ā€˜recente verslagenā€™ is er zo eentje!

Sinds half mei hebben we de nieuwe feature, de ā€˜recente verslagenā€™ pagina, toegevoegd aan Ysis. We hopen dat inmiddels al veel gebruikers de pagina hebben gevonden en gebruiken.

ā€˜Wat is er in mijn afwezigheid gebeurd?ā€™

Met deze pagina willen we je als gebruiker graag antwoord geven op vragen als ā€œwat is er tijdens mijn vakantie of in het weekend met mijn cliĆ«nten gebeurd?ā€, of ā€œwat is er gebeurd op mijn afdeling sinds mijn laatste dienst?ā€ Deze pagina biedt je een snel overzicht om je dienst voorbereid van start te gaan.

De wens van onze gebruikers voor een soortgelijke functie in Ysis was bij ons al bekend. Deze wens werd echter (terecht) steeds groter nadat we organisaties Ysis zorgdossier lieten zien waar zich al wel een pagina bevindt voor bovengenoemd doel. We zijn blij dat een dergelijke pagina inmiddels ook beschikbaar is voor gebruikers van Ysis behandeldossier.

De komende periode zullen we nog extra opties toevoegen aan deze pagina. Een van deze opties is het direct kunnen doorklikken vanuit deze pagina naar het betreffende dossier.

Voor Ysis gebruikers: de pagina bevindt zich onder je naam of profielfoto (ā€œmijnā€ menu). Op de handleiding vind je extra informatie over de recente verslagen pagina.

Van meer bezig met je vak tot feedback – de route naar een nieuwe functionaliteit kost tijd

De route naar deze functionaliteit heeft best wat tijd gekost. Zoals bij elke functionaliteit wilden we er eerst zeker van zijn dat deze bijdraagt dat jij als zorgprofessional ā€œmeer bezig met je vakā€ kan zijn. Er is dan ook flink gebrainstormd alvorens het duidelijk werd hoe deze pagina eruit moest komen te zien. Daarin zijn natuurlijk mensen vanuit de praktijk betrokken, maar ook Product Owners, onze UX (user experience) designers en onze softwareontwikkelaars. We zijn meermaals terug naar de tekentafel gegaan, omdat wat we hadden bedacht toch net niet voldeed, wat overigens gebruikelijk is in zoā€™n proces. Nadat we feedback hadden gevraagd aan Ysis gebruikers en uiteindelijk iedereen tevreden was met het ontwerp, zijn we gestart met het bouwen van deze pagina.

We hopen dat dit het dagelijks werk van jou als zorgprofessional weer net een beetje makkelijker maakt en helpt om nog weer meer bezig met je vak te zijn!

Wist je dat je op onze Nieuw in Ysis pagina ook altijd kunt lezen wat er nieuw is in Ysis?